Monday, June 29, 2009

PENGIKTIRAFAN KEPADA SUKARELAWAN BAHAGIAN BEAUFORT


Back To The Future...

UPDATED

Astalavista..we are back..hi kengkawan, emm nampaknya banyak perkara yang ingin dikongsi bersama di sini, tapi kita slowly jak ok..Topik kali ni mengulas mengenai pelbagai kejayaan dan kegemilangan yang telah dilakar oleh para sahabat sukarelawan kita. Antara yang menarik ialah pengiktirafan yang telah diberikan kepada beberapa orang sukarelawan diperingkat bahagian dan negeri.

Lef Muda Tuan Matlen Sarudin sudah diangkat sebagai antara Kem Komandan yang terbaik di negeri Sabah. Beliau telah beberapa kali menjadi Kem Komandan untuk beberapa program Jabatan Belia & Sukan (P) Negeri Sabah bertaraf negeri seperti Program Jati Diri Kesukarelaan Nasional (PJKN) dan Belia Bestari. Pencapaian ini sungguh membanggakan dan membuktikan bahawa sukarelawan produk Bahagian Beaufort juga berkualiti tinggi.

Selain Tuan Matlen, Mohd Nadzley Harith juga sudah berstatus sukarelawan negeri. Beberapa sukarelawan lain juga sedang meningkat naik untuk diangkat ke peringkat yang lebih tinggi seperti Nurhafizah Mohamad. Selain itu, diperingkat Bahagian Beaufort, ada juga sukarelawan kita yang begitu komited dan sumbangan mereka tidak hanya diperlukan di Jabatan Belia & Sukan tapi jabatan-jabatan lain antaranya Kahar Buntak, Suardi Kadir, Noralizawati Mat Sam, Muhd Junidin Jamlan, Mohd Sharol Saiman dan Nurul Hardy Japar. Kredibiliti dan kebolehan mereka memang tidak dipertikaikan lagi.

Begitulah pencapaian sukarelawan kita ni..so kita berdoa semoga akan ada lagi sukarelawan kita akan terus mendapat pengiktirafan dan penghargaan daripada pelbagai peringkat dan jabatan. Oklah geng, semoga paparan kali ni dapat mengukuhkan semangat kita untuk terus berbakti kepada bangsa, agama dan negara..chewwahh..ok tu..JARUK...!!!

6 comments:

Anonymous said...

ok lah tu..kitorang pun tumpang bangga jugak dgn pencapaian korang..tapi jangan plak lupa diri yer...

SukarelaONEbeaufort said...

sukarelawan beaufort sekarang ni sebenarnya telah kekurangan anggota, so perlu rekrut lagi sukarelawan baru..yang lama2 hampir semua sudah ada kerjaya sendiri dan bertugas di luar beeaufort...ternyata sukarelawan beaufort memang hebat..ada yang dah keja, dah kawin..uhuhhh

Anonymous said...

mat rempit yang mahu join sukarelawan boleh join program rakan muda dulu ek..

Beaufort Bambarayon said...

kita rang mengalu-alukan belia di daerah Beaufort agar selalu mengikuti program2 yg dianjurkan oleh JBS supaya lebih ramai sukarelaONE dilahirkan. jangan ketinggalan bro...

Anonymous said...

Matlen n Nadzley sudah p kedah, p program belia bestari peringkat negeri kedah...sebelum ni nadzley sudah p sarawak utk progrm yg sama...naaaaa...

Anonymous said...

duina geng..mo join vlunteer pn men rekrut ka..alalaal nda payah la ba...y mencadangkan 2 bgs ko p koin ja jd vlunteer..ada hasil lg..kn..kn...c angkayau skrg p kedah knun2 ba...jmpa la ko geng2 boz belia sukan bft 2..kakakaakaka....lagi satu nda pyh la ba mo bt kelab sukarelawan sgala..blm msanya lg 2 tau..bg aku la...KRM pn blm tejaga ne kn lg mo bt kelab baru...nant2 la ar..ne cm pnddangan la..