Saturday, November 14, 2009

DISEBALIK KEM KEPIMPINAN SUARA BELIA MERDEKA 2009


Pupuk nilai sukarela dalam hati budi dan nurani..............


Salam 1 Belia 1 Malaysia,


Pada 23hb Oktober hingga 27hb Oktober 2009, Kem Kepimpinan Suara Belia Merdeka 2009 berjaya dilaksanakan dengan jayanya. Walaupun dilaksanakan dengan bajet yang terhad, namun berkat kesungguhan, semangat, inisiatif dan gabungan kerjasama sukarelawan lama dan baru akhirnya berjaya melangsaikan tugasan dan tanggungjawab yang diberikan.

Dari meja komuniti sukarelawan mengucapkan sekalung tahniah kepada saudara Kahar Buntak, Suardi Kadir, Syed Muhammad Alqap, Azrul Azwan Abd Lamin, Muhd Junidin Jamlan, Mohd Helmi Tuah yang telah berusaha keras dalam usaha menjayakan kem ini. Sesungguhnya sudah lama nama-nama ini tidak bekerjasama untuk menjayakan satu program yang pastinya kembali mengusik kenangan-kenangan lama suatu ketika dahulu. Kem ini turut diserikan dengan kehadiran beberapa sahabat sukarelawan yang lain antaranya Mohd Ezwan Hj Salleh, Noralizawati Matsam, Dg Nurlizawati Japlus, Mohd Alifah Mohd Noor, Nurul Faezah Hj Zainal dan beberapa nama lain lagi untuk memberikan sokongan kepada kem ini.

Apapun, sebenarnya bukan kemegahan yang dicari disebalik perlaksanaan kem kepimpinan ini, sebaliknya adalah kerjasama, kesungguhan, komitmen, semangat bersatu dan persefahaman dalam menjayakan kem ini sememangnya masih lagi kukuh seperti dahulu walaupun sudah tidak lama berganding tenaga. Itulah nilai dari sebuah persahabatan yang akhirnya membawa kepada kesatuan dalam gandingan tenaga fizikal, minda dan spiritual yang berkesinambungan daripada pemikiran yang positif dan ke hadapan.

Semoga sukarelawan bersatu untuk masa depan yang lebih harmoni dan lebih baik daripada apa yang ada pada masa kini. Gabungan baru dan lama juga diharapkan menjadi lebih sempurna dengan mengekalkan hubungan yang baik sesama komuniti sukarelawan ini. Akhir kata, selamat berjaya diucapkan semua dan ingatlah bahawa masa depan negara terletak di bahu kita. 1 Belia 1 Malaysia.

3 comments:

Anonymous said...

good job kahar..anyway congrats

Anonymous said...

mana udah yer geng kahar n suardi....lama betul dorang betapa x kuar2...xnak aktif lagi ker...korang tu byk lagi ilmu yg belum koran bg turun...

Anonymous said...

cif alkap....kenapa x join lagi...